Retry & Retreat - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lotte Westerbeek - WaarBenJij.nu Retry & Retreat - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lotte Westerbeek - WaarBenJij.nu

Retry & Retreat

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 Maart 2017 | Nepal, Kathmandu

Na de mislukte poging tot het lopen van the Annapurna circuit, heb ik nog een keer de wandelschoenen uit het vet gehaald. Deze keer een hike van vijf dagen, samen met Kristborg, en Sina, een Duits meisje. In eerste instantie dacht ik dat het een soort Annapurna circuit-light ging worden, met veel meer toeristen en net wat mindere uitzichten. Niets was minder waar. Geweldige jungle-paden, en prachtige uitzichten (en gelukkig heel wat minder sneeuw). Weliswaar een wat hoger aantal porters, en chinezen met selfie-sticks in plaats van wandelstokken, maar alsnog een feestje. De tea houses waren ietsje luxer, hoogstwaarschijnlijk om de toeristen tevreden te houden. Best wel chill om heel eerlijk te zijn, al voelde ik me wel iets minder op avontuur.
Daarna gunde ik mijn lichaam wat rust, en was mijn hoofd aan de beurt. Ik ging op een retreat, zoals ze dat hier met een stoer woord noemen. Schrik niet, niet zo eentje waar je niet mag praten. Let's be honest: dat is niks voor mij. Het was een weekend gevuld met introductielessen over het Boeddhisme, je mediteerde een aantal keren per dag, en deed twee keer per dag yoga. Verder discussieerden we veel over levensvragen, en hebben we lekker met z'n allen gegeten. De groep was ontzettend leuk, en de lerares heel goed. Het mediteren was een hele uitdaging, en als ik even blijf oefenen is my mind soon as big as the universe. We zullen zien.
Nu ben ik helaas een beetje ziek, maar dat hoort er (blijkbaar) ook bij. Gelukkig ben ik niet de enige. In mijn dorm van tien man rennen er drie (waaronder ik) om de beurt naar de wc. Gedeelde smart. Mijn plan is om nu nog even twee daagjes uit te zieken en rond te scharrelen hier, en dan vlieg ik alweer naar Hong Kong.
Ik moet wel bekennen, ik zal Nepal missen. De vriendelijkheid van de mensen hier. Het feit dat het hele land Engels spreekt. De overvloed aan kleuren overal waar je kijkt. De prachtige bergen en het heerlijke eten. De rampzalig slecht onderhouden wegen en bussen. Het afdingen op je boodschappen. Je vervolgens realiseren dat je zojuist een winkel uit bent gelopen, omdat je dat toch echt 40 eurocent te veel vond voor vier appels, een fles water en een pak koekjes. Het uitproberen van minstens zeven pinautomaten om er uiteindelijk eentje te vinden waar jouw kaart werkt. En als je er dan net een gevonden denkt te hebben, de elektriciteit uitvalt voor de komende vier uur. En natuurlijk mijn dagelijkse Masala tea. Wat een prachtig land!

  • 28 Maart 2017 - 12:06

    Gijs:

    Wat een contrast tussen de foto's zeg; shorts en maximaal dikke bepakking in de sneeuw! Heel erg gaaf allemaal. Dat van die pinautomaat ook, haha! Beterschap lieverd! xx

  • 28 Maart 2017 - 15:21

    Roel:

    Heuj eindelijk fotos! Had het toch leuk gevonden als je een week but moest praten ghehe.
    En snel naar Shanghai komen!! Loveeee

  • 29 Maart 2017 - 13:45

    Zowi:

    Zo mega mega mega cool!!! De verhalen zijn helemaal geweldig, het kan niet anders dan dat je jouw stem er bij hoort en je fantastische bulder lach (die waar we je altijd mee pesten remember?) :) Have fun en hopelijk is China net zon avontuur als Nepal! Liefs!!

  • 30 Maart 2017 - 11:35

    Jannie Doze:

    Mooi verhaal en mooie foto's.
    Beterschap en goede vlucht.
    Veel plezier in China!

  • 30 Maart 2017 - 21:57

    Jack En Monique:

    Pracht verhaal, genieten en afzien tegelijk. Mediteren en yoga, zijn benieuwd hoe verlicht je terugkomt.
    Liefs

  • 03 April 2017 - 20:24

    Jaap Driezen :

    Hoi Lotte

    wat mooi verhaal ik geniet er van om dat te lezen.
    heel veel plezier in je verdere reizen .gr jaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Op avontuur in Nepal, China en Vietnam

---

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2017

Afsluiterrr

18 April 2017

Gekke Chinezen?

28 Maart 2017

Retry & Retreat

14 Maart 2017

Let it snow, let it snow
Lotte

Actief sinds 14 Maart 2017
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 5968

Voorgaande reizen:

14 Maart 2017 - 31 December 2017

Op avontuur in Nepal, China en Vietnam

Landen bezocht: